اطلاعات سفر پرتره ای که رکورد هنر قرن بیستم را شکست - اطلاعات سفر

ایسنا/ این خبر پیرامون پرتره ای که رکورد هنر قرن بیستم را شکست، برای شما نوشته شده است.

این اثر هنری که به سال ۱۹۶۴ تعلق دارد، چهره مریلین مونرو را در یک پس زمینه آبی به تصویر میکشد و یکی از مجموعه پرتره هایی است که وارهول از این بازیگر پس از مرگش در سال ۱۹۶۲ خلق کرد و از آن زمان به یکی از شناخته شده ترین آثار پاپ آرت تبدیل شده است.

این اثر هنری در حراجی کریستیز در حالی به قیمت ۱۹۵ میلیون دلار فروخته شد که پیش از این قیمت ۲۰۰ میلیون دلار برای آن برآورد شده بود.

فروش این اثر هنری رکورد قبلی یک اثر هنری ایجاد شده در قرن بیستم را شکست که پیش از این در اختیار پابلو پیکاسو و یک اثر تقاشی از مجموعه زنان الجزایر اثر سال ۱۹۹۵ بود که در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۱۷۹٫۴ میلیون دلار با احتساب هزینه های اضافی فروخته شد.

نقاشی پرتره اندری وارهول از مریلین مونرو همچنین رکورد گرانترین اثر آمریکایی فروخته شده در یک حراجی را نیز به نام خود ثبت کرد؛ رکوردی که قبلا متعلق به نقاشی ژان میشل باسکیا در سال ۱۹۸۲ بود که در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۱۱۰٫۵ میلیون دلار فروخته شد.

الکس روتر، رئیس بخش هنر قرن بیستم و بیست و یکم کریستیز در بیانیه ای در این حراجی اعلام کرد: نقاشی وارهول از مریلین مونرو اوج مطلق پاپ آرت آمریکایی است. این نقاشی فراتر از ژانر پرتره است و هنر و فرهنگ قرن بیستم را جایگزین میکند.

این نقاشی براساس عکس تبلیغاتی مونرو در فیلم نیاگارا در سال ۱۹۵۳ کشیده شده که با رنگهای روشن روی چشم ها، موها و لب های او نمایش داده شده است.

پرتره ای که رکورد هنر قرن بیستم را شکست

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 11 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها