اطلاعات سفر پل گاومیشان ایلام؛ پلی که از دوره ساسانیان یه یادگار مانده است - اطلاعات سفر

پلی قدیمی و بی مثالی روی رودخانه سیمره وجود دارد که نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. نام این پل، پل گاومیشان ایلام هست. یکی از مورخان به نام سرهنری راولینسون در سفرنامه خود درباره این پل می گوید: پلی که هم اکنون روی سیمره قرار دارد، یکی از بهترین پلهای ایران بوده و حسین خان بزرگ به سال ۱۰۰۸ هجری قمری این پل را تعمیر کرد. برخی باستان شناسان معروف معتقدند که در واقع نام این پل گومیشه به معنای محل پرورش گاو است. با ما در این مقاله جذاب همراه باشید تا بدانید پل گاومیشان کجاست و با زیبایی های پل تاریخی گاومیشان بیش از پیش آشنا شوید.

پل گاومیشان

دیدنی زیبا و تاریخی

پل گاومیشان ایلام ۶ چشمه طاق و پایه و تکیه گاه های قطور و بزرگی دارد که از سنگهای بزرگ و غول پیکر درست شده اند. درون این پایه های محکم و مرتفع از ملاط و قلوه سنگ پر شده و سقف طاق ها از آجر هست. وقتی که چشم هایمان به پله های میانی می افتد، در می یابیم که علاوه بر استفاده بعنوان یک پل ارتباطی، از آن بعنوان سرپناه نیز استفاده می کردند. معماری این بنای زیبا به سبک ساسانی است، ولی در چشمه طاق ها آثاری از هنر صفوی و قاجار نیز دیده می شوند. با یک بررسی دقیق و سنجیده میتوان دریافت که پل تاریخی گاومیشان در زمان اتابک لر کوچک بازسازی و مرمت شد.

براساس مقاله پل گاومیشان کجاست باید بدانید که بدلیل به هم رسیدن دو رود پر آب و زیبای کشکان و سیمره، در این منطقه دیدنی آب و هوایی بسیار معتدل و خنک جاری بوده و به همین علت هم یکی از بهترین مناطق گردشگری ایلام بشمار می رود. پل تاریخی دره شهر در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۷۷ و با شماره ثبت ۲۲۲۲ بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

دیدنی زیبا و تاریخی
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها