اطلاعات سفر کمک چند کشور برای حفظ امنیت گردشگران جام جهانی قطر - اطلاعات سفر

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، کمک چند کشور برای حفظ امنیت گردشگران جام جهانی قطر صورت می گیرد.

کمتر از یک ماه به آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی قطر باقی مانده و تا کنون چند کشور اروپایی و آسیایی چند تن از نیروهای امنیتی خود را برای کمک به قطر جهت حفظ امنیت گردشگران در این کشور اعزام کرده اند. جام جهانی بیستم نوامبر در قطر آغاز شده و تا یک ماه به طول خواهد انجامید.

فرانسه طبق قرارداد امنیتی که سال گذشته با قطر امضا کرده، ۲۲۰ نفر از نیروهای امینیتی خود را به قطر می فرستد.

بریتانیا هم چند ماه قبل اعلام کرد که افرادی از نیروی هوایی و نیروی دریایی خود را برای کمک به قطر خواهد فرستاد. یک منبع در وزارت دفاع برتانیا تأکید کرد که نیروهایش را برای مقابله با اقدامات تروریستی و دیگر تهدیدات در خلال جام جهانی قطر اعزام خواهد کرد. آمریکا هم تأیید کرد که به طرق مختلف برای حفظ امنیت در قطر در خلال برگزاری مسابقات جام جهانی خواهد کوشید.

در این میان ترکیه نیز که یک پایگاه نظامی در قطر دارد، با اعزام ۳۲۰۰ نیرو و ۵۰ سگ بمب یاب به قطر در حفظ امنیت قطر برای هزاران گردشگر و تماشاچی شریک خواهد بود. ۳۰۰۰ نفر از این افراد نیروهای ضد شورش، ۱۰۰ نفر نیروهای ویژه ترکیه، ۵۰ نفر کارشناس بمب و بقیه نیروهای دیگری هستند که همگی به مدت ۴۵ روز در قطر مستقر خواهند بود.

ناتو هم اعلام کرد در حفظ امنیت بزرگترین رویداد فوتبالی جهان مشارکت خواهد داشت.

خود قطر نیز صدها نفر از افراد غیر نظامی را فراخوانده تا در ارتش خدمت کنند و پست های بازرسی ورزشگاه ها را اداره کنند. افراد غیر نظامی فراخوانده شده توسط نیروهای امنیتی آموزش داده می شوند.

قطر ۲٫۸ میلیون نفر جمعیت دارد که از این میزان تنها ۳۸۰ هزار نفر شهروند قطر هستند و انتظار می رود برای مسابقات جام جهانی حدود ۱٫۲ میلیون نفر وارد قطر شوند.

کمک چند کشور برای حفظ امنیت گردشگران جام جهانی قطر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 108 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 27 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها