اطلاعات سفر آشنایی با فامیلی مال اربیل و بخش های متنوعش - اطلاعات سفر

اربیل هتل ها، رستوران ها، پارک ها، بازارها، مراکز فرهنگی و تفریحی بسیاری زیادی را در خود جای داده است. این مراکز در کنار آثار ارزشمند و تاریخی این شهر، آن را به یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای عراق تبدیل کرده اند. یکی از مراکز خرید مشهور اربیل، فامیلی مال اربیل هست که در بخش های مختلفش شما می توانید انواع کالاهای مورد نیاز مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم الکترونیکی، جواهرات را خریداری کنید. با ما در این مقاله خواندنی و جالب همراه شوید تا بدانید فامیلی مال اربیل کجاست و از تنوع اجناس فروشگاه های فامیلی مال اربیل آگاه شوید.

فامیلی مال اربیل

فامیلی مال یکی از مهمترین و پرطرفدارترین مراکز خرید اربیل است که از سال ۲۰۱۰ میلادی کار خود را در این شهر آغاز نمود. فامیلی مال یک مرکز تجاری و تفریحی مدرن است که با زیربنایی حدود ۱۲۰۰۰ متر مکعب، ۱۳۰ فروشگاه، رستوران، کافه های متنوع، زمین بازی کودکان و سینما را در خود جای داد. قیمت کالاهای فروشگاه های فامیلی مال اربیل مناسب بوده و خرید از آنها براساس نظرات کاربران سایت تریپ ادوایزر بسیار مقرون بصرفه هست. در این مرکز می توانید لوازمی مانند انواع لباس های زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، عطر و عینک را پیدا کنید.

معرفی فامیلی مال

صرافی فامیلی مال

با توجه به اینکه مرکز خرید فامیلی مال معروف ترین و مهمترین مرکز خرید کردستان عراق محسوب می شود، مورد توجه گردشگران خارجی بسیاری قرار داشته و اغلب مسافران ترجیح می دهند تا این مرکز را برای خرید و تفریح انتخاب نمایند. از این رو، یک صرافی برای تبدیل پول در این مرکز راه اندازی شده تا گردشگران راحت تر بتوانند پول های خود را تبدیل کنند و مشکلی برای انجام این کار نداشته باشند. برای استفاده از خدمات صرافی باید به پلاک Z-63 در طبقه همکف مراجعه نمایید.

صرافی فامیلی مال

آرایشگاه فامیلی مال

آرایشگاه عثمان اوز (Osman Oz Hair Designer) نام آرایشگاهی در بین فروشگاه های فامیلی مال اربیل بوده که برای رفاه حال بازدیدکنندگان فراهم شده و به ارائه خدمات زیبایی به علاقمندان می پردازد. برای استفاده از خدمات این آرایشگاه می توانید به پلاک های Z-50-51-52 در طبقه همکف مراجعه نمایید.

آرایشگاه فامیلی مال

پارکینگ فامیلی مال

مجموعه فامیلی مال ظرفیت پارک ۲۰۰۰ خودرو را دارد و نصفی از فضای پارک در محیط باز و نیمی دیگر در محیطی سربسته قرار گرفته است.

پارکینگ فامیلی مال

خدمات مراقبت از کودکان

تات کر (tot care) نام یک مرکز نگهداری کودکان است که در فامیلی مال راه اندازی شده و امکان این را فراهم آورده که والدین بتوانند با خیال آسوده تری به خرید و گردش بپردازند. براساس مقاله فامیلی مال اربیل کجاست باید بدانید که البته به علت استقبال کم از این مرکز، تات کر بیشتر به یک فروشگاه اسباب بازی شباهت دارد.

خدمات مراقبت از کودکان

کارت خانواده

فمیلی کارت یا کارت خانواده امتیازاتی مانند تخفیف های ویژه برای خرید و شرکت در قرعه کشی را برای بازدیدکنندگان به همراه دارد.

کارت خانواده

فروشگاه های مد و فشن

در فروشگاه های پوشاک این مرکز اغلب برندهای معتبر و معروف جهانی مانند تیمبرلند (Timberland)، ال سی وایکیکی (LC WAKIKI)، لویس (levis)، کوتون (koton) و دفاکتو (defacto) به فروش می رسند. براساس مقاله فامیلی مال اربیل کجاست باید بدانید که قیمت لباس در این فروشگاه ها معمولا متوسط رو به بالاست.

فروشگاه های مد و فشن

فروشگاه های کیف و کفش

در فروشگاه های کیف و کفش می توانید انواع برندهای خوب جهانی را پیدا کنید. برخی برندها عرضه شده عبارتند از کلارکز (clarks)، فیلا (flo)، مرل کت (merrell cat)، فست استپ (Fast step)، بامبی (bambi )، سامسونت (samsonit)، میرانو کیپلینگ (mirano kipling) و اکو شوز (ecco shoes).

فروشگاه های کیف و کفش

فروشگاه های زیورآلات

اگر علاقمند به خرید ساعت و جواهرات هستید، برندهایی خوبی را در این مجموعه پیدا می کنید. از جمله برندهایی که در فروشگاه های ساعت و جواهرات فامیلی مال به فروش می رسند، عبارتند از آتاسای (Atasay)، سیتی تایم (city time)، شوپارد (chopard)، تیسوت (tissot)، سوئیس تایم (swiss time)، اوپال اوپتیک (Opal optic).

فروشگاه های زیورآلات

فروشگاه های لوازم الکترونیک

در طبقه همکف فروشگاه های لوازم الکترونیکی بچشم می خورند و در آنها انواع برندهای معتبری مانند ارزوم (Arzum)، لنوو (lenovo)، سامسونگ (samsung)، کورک تلکام (korek tellecom)، ورتو (vertu) و مایکروسل (micro sell) به فروش می رسند. اگر مایل باشید می توانید گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ و مانند آن را از این مرکز خریداری نمایید.

فروشگاه های لوازم الکترونیک

لوازم منزل

برندهایی که در فروشگاه های ارائه دهنده لوازم منزل مشاهده می کنید، شامل آیرست (iRest)، کافی (koffi)، رد کارپت (Red carpet)، کوسک تکستیل (kosk tekstill) و لوازم خانگی برند ترکی دی آی وای (DIY) هستند.

لوازم منزل

هایپر مارکت

اگر قصد خرید کالاهای روزانه خود را دارید، می توانید سری به هایپرمارکت فامیلی مال بزنید. این هایپرمارکت کارفور (Carrefour) نام دارد و در طبقه اول واقع شده است. کارفور برخلاف دیگر سوپرمارکت های اربیل بسیار منظم بوده و مواد غذایی باکیفیتی را به مشتریان خود عرضه می کند.

هایپر مارکت

رستوران های فامیلی مال

یک رستوران محلی با نام بی دونر (Bay Doner) در فامیلی مال وجود دارد که غذاهای محلی ترکی را برای میهمانان خود آماده می کند. برای خوردن غذاهای این رستوران باید به پلاک های ۱۳۳ و ۱۳۴ در طبقه اول مجموعه مراجعه نمایید. متوسط قیمت غذاهای این رستوران به ازای هر دو نفر ۲۰۰ دینار عراق هست.

رستوران های فامیلی مال

فست فودهای فامیلی مال

بی تو بی (B2B): بی تو بی یک رستوران محلی است که غذاهای خود را به سبک فست فود آماده کرده و به مشتریان خود عرضه می کند. این رستوران در طبقه اول مجتمع قرار دارد و متوسط قیمت غذاهای آن به ازای هر دو نفر ۸۰ دینار عراق هست.

سیز بیز (Ciz Biz): یک فست فود آمریکایی است که در طبقه اول فامیلی مال واقع شد. متوسط قیمت غذاهای این فست فود به ازای هر دو نفر ۲۲۰ دینار عراق هست.

پیزا پیزا (Pizza Pizza): فست فود آمریکایی دیگری که در طبقه اول قرار دارد، پیزا پیزا نام دارد. هزینه غذاهای این فست فود مناسب بوده و متوسط قیمت آن به ازای هر دو نفر ۴۰ دینار عراق است.

دالس برگر (dals berger): اگر بدنبال برگرهای خوشمزه و با کیفیت هستید، سری به دالس برگر بزنید. این فست فود در طبقه اول قرار داشته و برگرهای آمریکایی خوبی را با قیمت متوسط برای مشتریان خود آماده می کند.

کی اف سی (kfc): غذاهای خوشمزه فست فود کی اف سی را می توانید در طبقه اول فامیلی مال و با قیمتی مناسب نوش جان نمایید.

سلطان احمد (Sultanahmet Koftecisi): در اینجا فست فود به سبک محلی برای مشتریان سرو می شود. سلطان احمد در طبقه اول فامیلی مال قرار داشته و قیمت غذاهای آن نیز متوسط هست.

لاله زار (Lalezar Kunefe): لاله زار نام یک فست فود آمریکایی است که در طبقه اول مجتمع واقع شد. قیمت غذاهای این فست فود نیز متوسط هست.

پادیسا تنتونی (Padisah Tantuni): در این مکان غذاهای فست فودی به سبک ترکی آماده می شوند. فست فود پادیسا در طبقه اول فامیلی مال قرار دارد و غذاهایی با قیمت متوسط را برای مشتریان خود تهیه می کند.

پادیسا کاورما (Padisah Kavurma): پادیسا کاورما در طبقه اول واقع شده و غذاهای فست فود خود را به سبک ترکی برای مشتریان آماده می کند. قیمت غذاهای این فست فود نیز در سطح متوسط قرار دارد.

بیگ بایت (big bite): یک فست فود آمریکایی است که در طبقه اول فامیلی مال واقع شد. قیمت غذاهای این فست فود متوسط هست.

هاردیز (hardess): اگر بدنبال مکانی برای خوردن غذاهای ارزان می گردید، به هاردیز بروید. در اینجا می توانید برگرهای خوشمزه را با قیمت مناسب نوش جان کنید. هاردیز در طبقه اول فامیلی مال قرار دارد.

تگزاس چیکن (Texas Chicken): اگر از علاقمندان مرغ سوخاری هستید، به طبقه اول فامیلی مال رفته و سری به تگزاس چیکن بزنید. سوخاری های اینجا قیمتی متوسط دارند.

فست فودهای فامیلی مال

کافه های فامیلی مال

آدا کافه (Ada Cafe): در طبقه اول واقع شده و متوسط قیمت آن به ازای هر دو نفر ۱۲۰ دینار عراق هست.

دیجیتال سیتی کافه (Digital City Cafe): در طبقه اول واقع شده و سطح قیمت آن متوسط هست.

معاویه (Mawawil): کافه معاویه در طبقه همکف فامیلی مال قرار دارد و سطح قیمت آن متوسط هست.

کافه ساکولا (Saquella Cafe): ساکولا در طبقه اول واقع شده و متوسط قیمت آن به ازای هر دو نفر ۱۰۰ دینار عراق هست.

کافه آزاد (Azad Cafe): در طبقه اول واقع شده و سطح قیمت آن متوسط است.

کافه مادو (Mado): اگر علاقمندید نوشیدنی های چینی را در عراق امتحان کنید، پیشنهاد می کنیم سری به کافه مادو در طبقه همکف بزنید. البته، حواستان باشد نوشیدنی های این کافه کمی گران هستند.

کافه رابرتز (Roberts Cafe): کافه رابرتز در طبقه همکف قرار دارد و متوسط قیمت آن به ازای هر دو نفر ۷۵ دینار عراق هست.

کافه های فامیلی مال

تماشای فیلم در سینماهای فامیلی مال

۳ سینما در فامیلی مال وجود دارند که ۲ تای آنها در طبقه همکف و یکی از آنها در طبقه اول واقع شده است. نام سینمای طبقه اول امپایر سینما (Empire cinema) بوده و دارای ۱۴ صفحه نمایش و ۲۰۰۰ صندلی هست. سینماهای طبقه همکف با نام ۹D شناخته شده و در پلاک های ۴۰ و ۴۵ قرار دارند.

سینماهای فامیلی مال

کتاب فروشی و کتابخانه فامیلی مال

فامیلی مال دارای یک کتاب فروشی با نام ان تی (NT book store) بوده که در طبقه همکف پلاک Z-28 واقع شده است. این کتاب فروشی در بین فروشگاه های فامیلی مال اربیل به علاقمندان کتاب این اجازه را می دهد که در محل حضور داشته و کتاب را بدون خریدن مطالعه نمایند.

کتاب فروشی و کتابخانه فامیلی مال

سرگرمی های مخصوص کودکان

فروشگاه سی دی شیرزاد (Shirzad CD shop): در این فروشگاه سی دی های متنوعی از انواع فیلم مناسب سن کودکان و بازی های سرگرم کننده و جذاب به فروش می رسند. فروشگاه شیرزاد در طبقه همکف پلاک Z-72 واقع شده است.

فروشگاه فضایی (space toon shop): در این فروشگاه انواع اسباب بازی های فضایی به فروش می رسند. اگر کودک شما به عروسک های قهرمان و سوپر هیرو علاقمند است، حتما از تماشای اسباب بازی های این فروشگاه لذت خواهد برد. براساس مقاله فامیلی مال اربیل کجاست باید بدانید که فروشگاه فضایی در طبقه همکف پلاک Z-24 قرار دارد.

سرگرمی های مخصوص کودکان

اگر قصد بازدید از این مجموعه را دارید، باید به عراق، کردستان، اربیل، خیابان ۱۰۰متری مراجعه نمایید. با توجه به اینکه سیستم حمل و نقل عمومی در اربیل چندان خوب نیست، پیشنهاد می کنیم از اتومبیل شخصی یا تاکسی برای رفتن به فامیلی مال استفاده نمایید. براساس مقاله فامیلی مال اربیل کجاست باید بدانید که این مجموعه همه روزه از ساعت ۱۱:۰۰ صبح تا ۲۴:۰۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۲۴:۰۰ آماده پذیرایی از میهمانان و بازدیدکنندگان هست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 240 views بار دسته بندی : تفریح و سرگرمی تاريخ : 13 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها