اطلاعات سفر با شماری از محبوب ترین مراکز خرید کوالالامپور آشنا شوید - اطلاعات سفر

شهر کوالالامپور یک مقصد گردشگری محبوب در آسیا بشمار می رود و معمولا اولین نقطه ای است که گردشگران سفر کرده به مالزی از آن دیدن می کنند. این شهر بهشتی برای علاقمندان به خرید و معتادان به این فعالیت بشمار می رود. در این شهر از مراکز خرید بسیار بزرگ که در بوکیت بینتانگ Bukit Bintang ردیف شده اند تا غرفه و فروشگاه های کوچک پیدا می شوند. در این شهر مراکز خرید بخشی از فرهنگ آن بشمار می روند؛ بنابراین حتی اگر به خرید علاقمند نباشید، گشتن در محبوب ترین مراکز خرید کوالالامپور و برانداز کردن آنها می تواند جالب و مفرح باشد. اما، اگر تنها برای چند روز به کوالالامپور سفر کرده اید و نمی دانید برای خرید به کجا بروید، بهتر است ابتدا مطلب برترین پاساژهای کوالالامپور را بخوانید تا با مراکز خرید مشهور کوالالامپور برای خرید آشنا شوید.

کوالالامپور

دکرو The Curve یکی از محبوب ترین مراکز خرید کوالالامپور بوده که بویژه نزد مهاجرانی که در این شهر زندگی می کنند، محبوبیت دارد. با اینکه این مرکز خرید خارج از مرکز شهر واقع شده، از لحاظ نقشه فضای داخلی و فضای خارجی، گستره غذاخوری ها و رستوران های فضای باز و خیابان های سنگفرش مخصوص عابران پیاده بسیاری از رقیبان خود را از صحنه خارج و برتری خود را ثابت می کند. اگر تنها فروشگاه آی کیا Ikea را نیز به این فهرست اضافه کنید، همچنین فروشگاه زنجیره ای تسکو که در مجاورت آن واقع شده است را در نظر بگیرید، می توانید بگویید بهترین مرکز خرید شهر از نظر خانوادگی و صمیمی بودن را پیدا کرده اید.

همه اینها می توانند این حقیقت را که روزهای آخر هفته این بخش از مراکز خرید مشهور کوالالامپور مملو از خانواده هایی است که سبد خرید خود را هل می دهند، توضیح دهد. اما با این وجود، دکرو The Curve آنچنان وسیع است که فضای کافی برای همه خرید کنندگان دارد. اگر می خواهید ناهارتان را هم در این مرکز خرید صرف کنید، بهتر است بدانید تقریبا همه غذاهای محبوب مالزیایی در رستوران و غذاخوری های این بخش از برترین پاساژهای کوالالامپور یافت می شوند.

دکرو The Curve

مگامال مید ولی Mid Valley Megamall در سال ۱۹۹۹ افتتاح شده و یکی از برترین پاساژهای کوالالامپور بشمار می رود. با اینکه این مجموعه با مرکز خریدهای خیابان بوکیت بینتانگ Bukit Bintang که بسیار شیک و گرانقیمت هستند اصلا قابل مقایسه نیست، این مرکز خرید بخاطر فراوانی اجناس برای خرید و تنوع گسترده ای از فروشگاه ها و رستوران ها، صفحه تلویزیونی بسیار بزرگ، فروشگاه های زنجیره ای و نمایشگاه های متعدد، یکی از محبوب ترین مراکز خرید کوالالامپور محسوب می شود.

دو طبقه مخصوص غذاخوری و رستوران در مگامال مید ولی Mid Valley Megamall موجود هستند؛ اما کسانی که به اندازه کافی اطلاعات دارند، برای غذا خوردن به اوایسیس Oasis در طبقه دوم می روند؛ چرا که هم هزینه غذاها پایین تر است و هم غذاها اصیل تر هستند. اگر واقعا نیاز دارید به یک مرکز خرید شیک و گرانقیمت هم سر بزنید، می توانید از دالان ارتباطی مگامال مید ولی Mid Valley Megamall خودتان را به مرکز خرید گاردنز مال Gardens Mall برسانید.

مگامال مید ولی Mid Valley Megamall

اگر به انواع ظروف فلزی علاقه دارید، رویال سلانگور Royal Selangor مرکز خرید اینگونه ظروف است. یک پارچ دردار بزرگ که بنظر می رسد کف آن سرریز شده است در کنار درب ورودی دفتر مرکزی رویال سلانگور Royal Selangor قرار گرفته است؛ شرکتی که یکی از مهمترین و معروف ترین شرکت های مالزیایی بشمار می رود. در مرکز بازدیدکنندگان کوالالامپور و در مدرسه هارد ناکس School of Hard Knocks می توانید یاد بگیرید چگونه ظرف فلزی مورد نظر خود را بسازید.

اگر فقط بدنبال گشت و گذار و تماشای ویترین ها و ظروف موجود در این مرکز خرید هستید، تورهای راهنمای رایگان وجود دارند که تاریخچه شرکت را برای شما شرح می دهند و اینکه در سال ۱۸۸۵ توسط یک فلزکار چینی تاسیس شده است و در مورد علم پشت ساخته شدن این ظروف توضیح می دهند و در نهایت، شما را به یک تور در کارخانه می برند. طبیعتا، یک فروشگاه کادویی در این بخش از مراکز خرید مشهور کوالالامپور وجود دارد که می توانید از آن برای دوستان، آشنایان و خانواده سوغاتی بخرید.

رویال سلانگور Royal Selangor

همانطور که می دانید میدان تایمز Times Square اصلی در نیویورک واقع شده است. بنابراین، اینکه در پایتخت خرید در آسیای جنوب غربی یک میدان تایمز برجایا Times Square وجود داشته باشد، اصلا عجیب نیست. مهمترین بخش میدان تایمز برجایا Berjaya Times Square پارک تفریحی موضوعی آن است که بزرگترین پارک تفریحی موضوعی کشور مالزی بشمار می رود. در این پارک دستگاه های بازی مخصوص خانواده ها و کودکان و همچنین دستگاه های بازی ویژه بزرگسالان وجود دارند. یک بازار شبانه در طبقه سوم موجود است که با تابلوهای نئون پرنور تکمیل شده و غرفه های غذا و خوراکی نیز در آن وجود دارند.

بعلاوه پلکان بزرگ موزیکال Grand Musical Stairs که می توانید وانمود کنید که تام هنکس Tom Hanks در فیلم بیگ Big هستید و با آن کلاویه های بزرگ که به شکل پله هستند، موسیقی مورد نظر خود را بنوازید. تمامی اینها و خیلی ویژگی های دیگر همه در این بخش از برترین پاساژهای کوالالامپور جمع شده اند.

میدان تایمز برجایا Berjaya Times Square

بازار خیابانی پتالینگ Petaling با طاق چینی مانندش و پیاده روهای پوشیده شده از رنگ آبی ممکن است به نظر پیش پا افتاده بیاید؛ اما این بازار قلب چایناتاون Chinatown و مملو از شور و انرژی است. در این بازار می توانید گستره وسیعی از سوغاتی های توریستی، تی شرت ها، وسایل الکترونیک و انواع دی وی دی را پیدا کنید. به محض اینکه از خیابان اصلی این بازار بیرون می آیید، وارد مجموعه ای از کوچه های فرعی می شوید که مردم محلی گرسنه برای صرف غذا و خوردن خوراکی های محلی مالزیایی به آنجا می روند. خوردن از ظرف های پلاستیکی در حالیکه کنار سینی های مملو از غذا و خوراکی های خوشمزه ایستاده اید، ایستگاه بسیار عالی برای انرژی گرفتن و برگشتن به عمق یکی از مراکز خرید مشهور کوالالامپور محسوب می شود.

بازار خیابانی پتالینگ Petaling

بازار مرکزی Central Market در سال ۱۹۳۶ افتتاح شده است. با اینکه این بنای آرت دکو مملو از غرفه های فروش گوشت و سایر محصولات خوراکی است، از میانه دهه ۱۹۸۰ در پیشرفت و معرفی هنر و فرهنگ مالزی موثر بوده است. فضای داخلی این بازار به محوطه های موضوعی متعدد تقسیم شد که جمعیت پرتنوع کشور را نشان می دهد. در برخی فروشگاه ها صنایع دستی مالزی به فروش می رسند و بسیاری جزئیات جالب دیگر وجود دارند که می بایست حتما به دیدن آنها بروید. کوچه کاستوری Kasturi در مجاورت این بازار دارای فروشگاه های متعدد غذا و خوراکی است. گالری انکس Annexe Gallery نیز مرکز هنرهای معاصر محسوب می شود و در بازار مرکزی قرار دارد.

بازار مرکزی Central Market

پیتر هو بیاند Peter Hoe Beyond با وجود نداشتن وبسایت و موقعیت دور و بد مسیری که دارد، در فهرست محبوب ترین مراکز خرید کوالالامپور قرار می گیرد. این مرکز خرید که توسط طراح مالزیایی به همین نام اداره می شود و در فروشگاهی که در طبقه دوم آن قرار دارد، گستره وسیعی از اجناس منحصر بفرد، لوازم خانه، ظروف نقره، مبلمان، پوشاک که همگی توسط این شخص طراحی شده اند را به فروش می رسد. کافه داخل این مرکز خرید نیز کیک های بسیار خوش طعمی را به مشتریان خود ارائه می کند که حتما باید آنها را بچشید.

پیتر هو بیاند Peter Hoe Beyond

سوریا کی ال سی سی Suria KLCC برای آنهایی که مراکز خرید را از روی ارتفاع ساختمان آنها طبقه بندی می کنند، یکی از برترین پاساژهای کوالالامپور است. این مرکز خرید شیک و گرانقیمت شش طبقه پایینی برج های دوقلوی پتروناس Petronas Twin Towers و بخشی از پل آسمانی ۱۷۰ متری این برج ها را اشغال نموده است. در سوریا کی ال سی سی Suria KLCC همه چیز پیدا می شود؛ از اجناس لوکس و گرانقیمت تا سایر موارد، یک فود کورت بسیار عالی، یک سالن سینما، یک کتابفروشی بسیار بزرگ و آکواریوم و مرکز علمی بسیار عالی و جالب. پارک کی ال سی سی که در مجاورت این مرکز خرید قرار دارد دارای فواره های زیبا و یک زمین بازی بسیار بزرگ است.

سوریا کی ال سی سی Suria KLCC

اگر بخواهیم از یک رقیب لوکس و گرانقیمت برای مرکز خرید سوریا کی ال سی سی Suria KLCC نام ببریم، می بایست از پاویون کوالالامپور Pavilion Kuala Lumpur یاد کنیم. این دو مرکز خرید از سال ۲۰۱۲ توسط یک مسیر دارای تهویه هوای مطبوع به یکدیگر متصل شده اند و همین ویژگی باعث می شود تا رفت و آمد بین این دو بسیار آسان باشد. پاویون کوالالامپور Pavilion Kuala Lumpur بیشتر از آنکه بخاطر فروشگاه هایش مشهور باشد، بخاطر رستوران هایش شهرت دارد. این مرکز خرید دارای انواع مختلف رستوران و غذاخوری عالی است که غذاهای مالزیایی، بین المللی، عربی و هندی را به مهمانان خود ارائه می کنند.

اما بهترین ویژگی پاویون کوالالامپور Pavilion Kuala Lumpur موقعیت آن است که در بالاترین نقطه بوکیت بینتانگ Bukit Bintang قرار گرفته و ده ها مرکز خرید دیگر در نزدیکیش دیده می شوند.

پاویون کوالالامپور Pavilion Kuala Lumpur

حراج آخر سال مالزی Malaysia Year-End Sale به یک یا چند مرکز خرید خاص تعلق ندارد؛ اما حراج سالانه آخر سال مالزی Malaysia Year-End Sale که آن را به اختصار یس YES می نامند، بهترین زمان برای چانه زدن و تخفیف گرفتن در حین خرید در این کشور است. مراکز خرید مشهور کوالالامپور گاهی حتی ۵۰ درصد، در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. همچنین، کنسرت های کریسمسی، کارناوال های مختلف، نمایشگاه ها و قرعه کشی های جالب در سرتاسر شهر و در مراکز خرید معتبر برگزار می شوند.

اگر می خواهید فهرست کاملی از رخدادهای جالبی که در روزهای آخر سال رخ می دهند را داشته باشید و بدانید از کجا باید خرید کنید و هر یک از برترین پاساژهای کوالالامپور چقدر تخفیف برای مشتریانش در نظر گرفته اند، به وبسایت گردشگری مالزی Tourism Malaysia websiteمراجعه و اطلاعات کامل را دریافت نمایید.

حراج آخر سال مالزی Malaysia Year-End Sale
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 244 views بار دسته بندی : تفریح و سرگرمی تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها