اطلاعات سفر معرفی تعدادی از معروف ترین مراکز خرید کاشان - اطلاعات سفر

بازدید از بازارها و مراکز خرید یکی از جذاب ترین بخش های سفر هست؛ خصوصا برای افرادی که خرید کردن را دوست دارند و از آن لذت می برند. اگر قبل از سفر خود بتوانیم اطلاعاتی را در مورد مراکز خرید مقصد و بهترین کالاهایش بدست آوریم، می توانیم خرید بهتر و مناسب تری را داشته باشیم. با ما در مقاله معروف ترین مراکز خرید کاشان همراه باشید تا شما را با شماری از بازارهای معروف کاشان و همچنین بهترین پاساژهای کاشان آشنا کنیم.

بازار سنتی کاشان از اواسط خیابان بابا افضل شروع شده، تا حدود دروازه دولت ادامه دارد و شامل تعداد زیادی بازارچه و گذر می شود. بناهای تاریخی فراوانی نیز در این بازار وجود دارند که از بین آنها می توان به مسجد میدان میرعماد، تیمچه امین الدوله و … اشاره کرد. اصناف مختلفی در این بازار فعالیت می کنند که مهمترین آنها مسگری، رنگرزی، کفش دوزی، زرگری، بزازی و ریسمان فروشی بوده و هر کدام از آنها در راسته و بازار خود مشغول به کارند. بازار سنتی کاشان در دوران سلجوقیه و صفویه از اهمیت و رونق بالایی برخوردار بود و دلیلش هم قرار گرفتن این بازار در کنار راههای بازرگانی باستانی بوده است.

این مورد از بازارهای معروف کاشان در سال ۱۱۹۲ در اثر زلزله تخریب شد و بسیاری از بناهای تاریخی و بافتش از بین رفتند. بازار کنونی بر روی بقایای باقی مانده از بازار قدیم بازسازی شده که البته این بازسازی براساس معماری دوره قاجاریه انجام شد.

بازار سنتی کاشان

یکی از بهترین پاساژهای کاشان، بازار بزرگ صفویه است. در این پاساژ می توانید انواع کالاها از جمله پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه، لباس عروس، لوازم آرایشی، زیورالات و … را پیدا کنید. این پاساژ دو طبقه دارای پارکینگ بوده و ساعات کاری آن هر روز از صبح تا ۱۰:۳۰ شب هست.

بازار صفویه کاشان

مجتمع تجاری سبز نیز یکی دیگر از مکان هایی است که می توانید انواع کالاهای مورد نیاز از کیف و کفش گرفته تا انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچه گانه را از آن خریداری نمایید. این مجتمع تجاری در خیابان شهید رجایی کاشان واقع شده است.

مجتمع تجاری سبز

مرکز خرید شفق و مرکز خرید سپید نیز که در خیابان شهید رجایی واقع شده اند، جز بهترین مجتمع های کاشان هستند که می توانید کالاهای مختلفی را از آنها تهیه نمایید.

مراکز خرید شفق و سپید

جمعه بازار نیز از جمله بازارهای کاشان بوده که مانند جمعه بازار شهرهای دیگر پر از شلوغی و جمعیت است. دست فروشان هر هفته در یک مکان دور هم جمع شده و کالاهای رنگارنگ و متنوعی را به مردم عرضه می کنند. این بازار نیز به دور از فروشگاه های لوکس و پرزرق و برق، سرشار از زندگی و هیجان است.

جمعه بازار
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 192 views بار دسته بندی : تفریح و سرگرمی تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها